אורבך יפסיק להצביע עם הקואליציה עד שתקנות יו"ש יעברו

איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on אורבך יפסיק להצביע עם הקואליציה עד שתקנות יו"ש יעברו

לאחר התלבטויות רבות וסדרת פגישות עם ראש הממשלה וראש מפלגתו נפתלי בנט, החליט ח"כ ניר אורבך בדקות האחרונות שהוא מפסיק להצביע עם הקואליציה עד שתקנות יו"ש יעברו

ניר אורבך צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר מספר ימים של התלבטויות ושלשה פגישות אישיות בינו לבין ראש הממשלה נפתלי בנט, ח"כ ניר אורבך החליט כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה עד שתקנות יו"ש יעברו.

המשמעות היא שלקואליציה יש כרגע רק 59 אצבעות, וגם זה בהנחה שמיכאל ביטון, ג'ידא זועבי ומאזן גנאיים יצביעו עם הקואליציה.

בעקבות החלטתו, סדר היום בכנסת יסתיים בתום דיון ה-40 חתימות והצבעת האי אמון, יתר החקיקה ירדה מסדר היום, כשבתוכה חוק תמ"א 38 ׳חוק שקד׳ שהיה אמור לעלות היום במליאה.

בהודעתו כתב אורבך: "אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית" פתח אורבך.

"לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה" הוסיף אורבך.

"מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חה"כ גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם".

"בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה. חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם".

"אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה. הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה" מסיים אורבך את הודעתו הדרמטית.

 



0 תגובות